پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی اَدبستان

آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز

پیش دبستانی و دبستان غیر دولتی اَدبستان

آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز

پیش دبستانی  و  دبستان  غیر دولتی اَدبستان

پیش دبستانی و دبستان پسرانه غیر دولتی ادبستان با مجوز رسمی اداره کل اموزش و پرورش استان فارس تاسیس شده است.
بلاگ ادبستان به منظور معرفی و اطلاع رسانی مناسب به کاربران گرامی بویژه شهروندان عزیز شیراز ایجاد گردیده است ادبستان نام پیش دبستانی و دبستان پسرانه ای است که در دوره ابتدایی تاسیس شده است.
آدرس آموزشگاه :
: 20متری امام خمینی - روبروی بوستان ایرانی
جهت اطلاعات بیشتر با شماره زیر تماس حاصل نمایید.
شماره تماس
09177244692

 

برنامه ریزی تعطیلات تابستان فرزندان


تعطیلات چهارماهه تابستانی کودکان از اهمیت زیادی برخوردار است . همه پدرها و مادرها مایل هستند در باره اینکه چه برنامه هایی را می توان در تابستان برای بچه ها در نظر گرفت بیشتر بدانند.

. بعد از چند ماه درس خواندن، اکنون کودکان در اختیار شما هستند و می توانید برای گذراندن روزهای تابستان آنها، خود تصمیم بگیرید. پس این فرصت را تلف نکنید. تعطیلات تابستان یکی از بهترین زمان ها برای کودکان است. آنها دو ماه آخر مدرسه را با رویای تابستان و اینکه چه کاری قرار است انجام بدهند، گذرانده اند. وظیفه ی ما به عنوان والدین چیست؟

روز و هفته ی آنها را زمانبندی و برنامه ریزی کنید: البته ممکن است  کودکان اینکار را دوست نداشته باشند  اما آنها به این کار نیاز دارند. خوردن و خوابیدن، تلویزیون تماشا کردن و دیر بیدار شدن از خواب چیزهایی نیست که آنها نیاز داشته باشند. آنها به کارهایی نیاز دارند که در زندگی آینده به دردشان بخورد.

زمان بیدار شدن از خواب:

اگر شما در منزل نوجوان دارید، اینکار بسیار سخت تر از کودکان دوران ابتدایی خواهد بود. کار خود را شروع کنید و در تصمیم خود جدی باشید. اگر صبح زود سرکار می روید، به کودکانتان زمان بیدار شدن از خواب را بگویید ولی غر نزنید. البته می توانید به آنها حق انتخاب نیز بدهید  تا کمی بیشتر بخوابند.

زمان خوابیدن:

اگر کودک به موقع از خواب بیدار شود، خوابیدن او نیز بسیار آسان تر خواهد بود. کودکان نباید تا نیمه های شب بیدار بمانند. اینکار برای سلامتی آنها خوب نیست و اگر در منزل نوجوانی دارید و به او اجازه ی دیر بیدار شدن از خواب را داده اید باید زمان رفتن به رختخواب را خود تعیین کنید.

زمان انجام کارهای روزمره را مشخص کنید. تمام کارهایی را که او باید در طول روز انجام دهد مشخص کنید.

زمان های خوردن غذا:  هر خانواده ای باید حداقل یک وعده ی غذایی را با هم بخورند. اما  به این معنی نیست که سایر وعده ها را کودکان می توانند به هر نحوی که خواستند بخورند. دراغلب خانواده ها  در تابستان صبحانه ساعت 9 صبح، ناهار ساعت 12 تا 1 صرف می شود. یکی از دلایلی که کودکان تمایلی به خوردن شام ندارند این است که ناهار را دیر می خورند. زمان های خوردن غذا باید برنامه ریزی شود.

فعالیتهای مناسب :

به آنها وظایف و مسئولیت هایی بدهید. کودکان از کار کردن در تابستان شکایت می کنند. تابستان بهترین زمان برای آموزش واقعیت زندگی به آنهاست. هیچ احساسی بهتر از تجربه ی تمام کردن کارها به دست خود کودکان نیست. اینجا دلایلی که کودکان باید وظایف و مسئولیت هایی  در طول تابستان نیز داشته باشند بیان می شود:

وظایف و مسئولیت ها بخشی از زندگی  است. به عنوان یک خانواده ما باید با هم کار کنیم.  باید کودک بفهمد که  کلمه ی مادر با واژه ی برده یا کارگر در خانه، مترادف نیست. این وظیفه ی مادر نیست که تمام کارهای منزل را به تنهایی انجام دهد. کودک باید محل یا اتاق خود را تمیز کند. در ابتدا مادر و پدر باید در انجام اینکار به کودکان کمک کنند.

 وظایفی را که کودکان می توانند در انجام آن شریک باشند به شرح زیر است:

o       بیرون بردن آشغال ها

o       تمیز کردن میز

o       شستن ظروف

o       تمیز کردن پله ها

o       تمیز کردن حیاط

این کارها به کودکان حس مسئولیت می دهد: کودکان را طوری تربیت کنید که در آینده کارفرما به داشتن چنین کارمندانی افتخار کند . کودکان باید وظایف روزانه ی خود را بدون یادآوری انجام دهند.

وظایف و مسئولیت ها آنها را مستقل بار می آورد: بچه ها می توانند  شستن ظروف و لباس ها را یاد بگیرند. این از وظایف آنهاست. و وقتی بزرگ شدند آنها می توانند از عهده ی  اتو کردن لباس ها، شستن ظروف و شستن لباس های خود بر بیایند.

تعطیلات تابستانی فرزندان

آنها را تشویق  به آموزش کنید ، اجازه ندهید تعطیلات تابستان ذهن آنها را خالی کند. این تعطیلات فرصت بسیار خوبی برای جبران عقب ماندگی تحصیلی است ، البته در این مورد والدین می بایست از معلمان و آموزگاران موفق استفاده نمایند. آموزش کاری سرگرم کننده است.

 کودکان خود را به خواندن و یادگیری مهارت های جدید تشویق کنید. به انها اجازه دهید سرگرمی های هدفمند داشته باشند. یکی از بهترین راهها برای آموزش فرزندان انجام دادن کارها با کمک و همراهی خود شماست. مثلا وقتی چیزی را تعمیر می کنید یا مشغول کاری می شوید  اجازه دهید آنها نیز با شما همراه باشند و به شما کمک کنند.

خاطرات خوبی از تابستان در ذهنشان ایجاد کنید: کارهایی انجام دهید که خاطرات خوبی در ذهن فرزندانتان ایجاد کند. سفرهای خانوادگی ، دید و بازدید خانوادگی ، تفریح در مکانهای مورد علاقه ، باهم بودن و تعامل داشتن  و....  می تواند خاطرات شیرینی را برای او به همراه دلشته باشد.

موفق و سربلند باشید/   اَدبستان

ادبستان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی